Nem, sajnos. Ebben az iskolai példában [is] egy sokkalta elvontabb dolog nyilvánul meg. Ha az általános leromlás okát kutatjuk, akkor végül olyan fogalmakhoz jutunk, amiket a legritkább esetben tekintenek érvényesnek az emberek: a nagy világciklusokhoz, a sötét korhoz, a kali-jugához. Nem arról van szó, h egy egyébként jól működő rendszer valamely komponense hibádzik, és akkor annak a kijavításához szükséges elhatározás megszületésével már a kijavítás is megtörténik. Inkább úgy lehet elképzelni, ahogy egy haldokló szerveinek működése, életfunkciói egymást gyengítve leállnak a végső összeomlásig. Nemzeti szint, vezetői szint olyan szervek, funkciók amik már javában összeomlóban vannak, és amire kihatásuk van annak összeomlását csak fokozni tudják. Ez elviselhetetlenül deprimáló - és ez a legkevesebb, ami elmondható róla. Mondjuk úgy, h az éltető világerő nem szűnik meg, csak visszahúzódik a burkaiba, a csápjait visszahúzza a létezés különböző területeiről, melyekben így magukra maradva apokaliptikus állapotok fognak kialakulni. Ennek vetületeit érzékelhetjük a mindennapi történésekben. Nem csak az oktatás vagy egészségügy kapcsán, hanem az élet szinte minden területén.