Ami ugye azt jelentené, hogy a Google a saját, komplex "ez spam vajon?" algoritmusa mellé adott súllyal beemelte a címzettek véleményét arról, hogy az adott levél spam vagy sem. Valljuk be, ez abszolút logikus lépés lenne, és szerintem szinte biztosan így is van.
Mert az OK, hogy a levélhalmaz KÜLDŐJÉNEK van egy saját véleménye arról, hogy az általa küldött levél spam-e (nyilván NEM spam), de vajon ugyanígy gondolkodik erről az összes címzett? Szinte biztosan van közöttük 1, vagy 2, vagy ki tudja hány, aki szerint a kapott email bizony spam. Bedobja a spam-be, és ezt a "véleményt" a GMail "visszaemeli" az összes többi címzettre, illetve hát akár a levél küldőjére - és a későbbi levelekre.
Valójában tehát arról beszélünk, hogy az "ez a levél spam-e?" kérdésre adott válasz egyáltalán nem objektív. Hiszen egy vásárolt címlistára küldött "akciós ing ingyen szállítással" email-t is érzékelhet a címzett NEM SPAM-nek, és a teljesen jogosan kapott fizetési felszólítás email-re is nyomhat a címzett (frusztrációból) EZ SPAM-et.
De persze könnyen lehet, hogy a G ilyen szempontból többet enged meg a GSuit-os levélküldőknek, mint a nem GMaileseknek... ;-)