Igen, ez már tisztázódott. Az eredeti elképzelés ilyen szinten hibás volt.
Jelenleg csak fájlokat akarok menteni, adatbázist nem (ha igen, az max ilyen sqlite). A szinkronizálás hibás megfogalmazás volt. Viszont ha valamilyen formában az email is innen fog menni, akkor kelleni fog az adatbázis szinkronizálás. Utóbbi miatt lenne értelme annak is, hogy a másodlagos gép átveszi az első helyét, ha az nem elérhető. Ez egy jóval magasabb szint. Az a baj, hogy windows szerverekhez és virtuális környezethez vagyok szocializálva, viszont ezeket jó lenne fizikai vason megoldani - bár itt a fix IP lesz kérdéses ha e-mail szolgáltatást is akarok magamnak -> email projekt pihen.
1.a) Ha csak fájlok vannak akkor elméletileg elég az off-site backup.
1.b) Ha 'A' nem elérhető, manuálisan elérem a 'B' helyet vagy dyndns segítségével valahogy talán lehet HA-t konfigurálni.
2.a) Ha már van NextCloud is, akkor is elvileg elég a backup amennyiben a config változásokat manuálisan mindkét helyen megcsimálom. Ha az a cél, hogy 'B' helyen lekövesse a rendszer az 'A' helyen történt konfig változásokat is, akkor már szükség lesz adatbázis szinkronizációra is. (?)
2.b) -> 1.b)
3. Ha viszont e-mail szerver is kell, akkor kell fixip, kell adatbázis szinkronizáció és kell egy HA szolgáltatás, aminek a segítségével automatikusan 'B' irányba mennek az adatok, ha 'A' nem elérhető.
Jól látom?
---
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...