akkor legyen a GIMP vs Photoshop a pelda :)
en se vagyok CGI-s, de dolgoztam 15 eve egy csapatban jatek fejlesztesen, profi 3d grafikusokkal, Maya-val. mar akkor tudtak olyan dolgokat csinalni vele, amiket az elmult par evben irtak a Blenderben mint uj feature. ebben a kisfilmben se latok semmi olyat amit akkor ne tudtak volna mayaval osszerakni.
masreszt hollywoodban gondolom tobbsegeben nem kezdok dolgoznak, es amikor ok kezdtek, a blender meg nem letezett vagy max otthoni jatekszer szintjen mozgott (de teny hogy az elmult evekben jon fol mint a talajviz vagy mint a wine :)) ezert ok a maya-t ismerik inkabb. elegge eltero a 2 program felulete es mukodese, nehez atszokni. (en hasznaltam mind a kettot de csak hobby, foleg rendereles szintjen, nem modelleztem sokat, animaciot pedig egyaltalan nem csinaltam veluk).
meg egy csomo plugin maya-hoz van csak, mert ahhoz lehet sok penzert eladni...
ps: a wine changelogokat en is nezem (kapom mailban), csodalkozom is hogy meg mennyit dolgoznak mostanaban rajta, azt hittem volna mar reg halott a projekt. viszont attol hogy a jatekokhoz szukseges 3d reszt csiszolgatjak, meg uzleti appok futtatasa nem lett jobb, nagyon sok a bug es a crash. kb 1 eve probalgattam, alig volt valami ami mukodott vele.