( zeller | 2019. 04. 03., sze – 13:45 )

A következő káresemény során azzal számolnak, hogy az autó x éves, volt y Ft-nyi értéknövelő javítása, van n darab, számlával igazoltan gyári technológiával javított alkatrésze, illetve m darab gyári új alkatrész lett beépítve. És azt is belekalkulálják, hogy az értéknövekedést okozó javítás/helyreállítás a tulajdonos döntése alapján, saját kockázatára történt.
A "törve volt" alapból lefelé húzza az eurotax-os kalkulációt, az, hogy a javítás gyári alkatrészekkel, gyári technológiával történt, az meg felfelé - de ha tetszik, ha nem, a "lefelé" hatás erősebb, mint a "felfelé", azaz egy törött autó soha nem fog annyit érni, mint egy sérülésmentes. Kivéve, ha új autó az átadás előtt a gyár és a kereskedő között sérült meg, mert azt a márkaszrevíz javítja és újként/sérülésmentesként kerül forgalomba.

"de jelen biztosító GTK-zott." és ezzela roncs a forgalomból végleg kivonásra került, gondolom. Én átnézném az összes iratot, ami keletkezett, hogy hol írtad alá azt, hogy elfogadod a gtk-ra vételt és az ezzel járó forgalomból történő kivonást - merthogy ilyen nélkül tuti nem fizet a biztosító egy kanyi vasat sem. A forgalomból végleg kivont állapot egyébként nem gond, javítás után újra forgalomba helyezhetó a jármű, a "szokásos" költségek/körök lefutásával...