Ennek tobb oka is van, kezdve a
- fejlesztokornyezettol:
Androidra sokaig csak valami takolt Eclipse formedvennyel lehetett kodolni, ha jol emlekszem meg talan UI editor se volt benne. Ok, az XCode se egy urtechnika, de utobbi idoben ez is fejlodni kezdett, nagyon kellemes funkcioi vannak. Viszont a UI editor mar regota a resze. Androidhoz ugye kozben megerkezett a sokkal hasznalhatobb, Idea alapu Android Studio (amit sose hasznaltam, de amugy) van mar benne UI editor is meg az Idea alappal szart nehez kesziteni, szoval ott mar igazabol egalban vannak. Swift - Kotlin, szinten nincs kulonbseg; a Swift egy nagyon jo otlet volt az Objective-C helyett... azt a szintaktikat nem voltam hajlando megtanulni :) (egyszer majd meg kene, de olyan jo ranezni egy szamomra ennyire misztikusan semmitmondo kodra...)
- a homogenitason at:
Tudom, tudom, mar van vagy 6 fele kepernyomeret, amit tamogatni kell, plusz a tablet (Androidnak nincs jelenlete a komoly tablet piacon), viszonylag homogen kepessegekkel, mig Andoid eseten meg mindig kiscsillio fajta keszulek kicsillio fajta nyavajajat kell lekezelni, nem is beszelve a piacon jelenlevo kulonbozo verziok altal okozott heterogenitasra.
- a fizetokepes keresletig
Ne feleddjuk, hogy az Apple platformjan jobbak a megterulesi mutatok. Aranyaiban nagyobb a fizetokepes kereslet es hajlandobb is penzt kiadni a jo minosegu termekert. A felhasznalo szemszogebol az AppStore rendezettsege (uj UI) az erdekes, illetve az, hogy a fejlesztok osztokelve vannak a jobb appok gyartasara es azok frissen tartasara.
Ebbol a szempontbol mind a Google, mind a Microsoft hatalmas hatranyban vannak, hiszen ha egy ceg/fejleszto telefon es tablet vonalon is szeretne teret nyerni, akkor csak az Apple nyujt erre ootb megoldast, hiszen egy projectbol lehet iPhone-ra es iPad-re is publishelni. A Google az Androiddal a telefon piacon a Jani, mig a Microsoft a tablet vonalon a Surface-szel (mar ugye sajat magahoz kepest). A Google-nek nincs komoly uzleti tablet lefedettsege, a Microsoftnak meg nincs telefonja. Ez a fejleszto szemszogebol 2x-es eroforrast jelent, szemben az Apple majdnem-all-in-one megoldasaval szemben. Elvileg iden/jovore jon eloszor az iPad <-> macOS crossover app, aztan csatlakozik az iPhone is, ami azt jelenti, hogy egy kodbazisbol telefonra, tabletre es desktopra is lehet majd fejelszteni; es ugyanazon a nyelven es API-kkal Watch-ra is es a TV-re is ugyanugy. Ez egy hatalmas elonye az Applenek.
Masreszt az Apple erdeme a brand epites is. Hiszen a brand vonzza a fizeto vasarlokat, a fizeto vasarlok meg a fejlesztoket. "Sajnos" az Android az olcsosagaval akart kitunni, nem a minosegevel (azert "sajnos", mert az olcsosaganak koszonhetoen mindenki olcson juthatott okostelefonhoz, ami jo), igy tortent meg az, hogy ugyan nagyobb piaci reszesedessel rendelkezik, de mondjuk kisebb a megterulesi rataja az appoknak.