( hajbazer | 2019. 02. 21., cs – 08:59 )

Ha fotokkal dolgozol, hasznos tud lenni ha a hatter sotet szinu.

Igen, biztos ezért kellett minden más alkalmazáskategóriában is (mondjuk az IDE-ket) sötétre silányítani mindent, meg felismerhetetlen wireframe ikonokkal megáldani.

Egyszer probald meg, rajossz miert cisnaljak.

Képzeld, próbáltam. Ha nem kéne valamit használnom, nem alakulna ki konkrét részleteket érintő kritikus véleményem róla, mert nem zavarna, hogy elbaszták. Kezd unalmassá válni ez az azért nem ér semmit a véleményed, mert nem vagy professzionális™ fotós. Akinek meg amúgy sincs más választása, mint megszokni (vagy a régi verziót használni, megalázkodva a többi digitális trendmániás, professzionális™ fotós előtt).

Egyébként meg, hogy tényleg hasznos-e a sötétített idealizmus, az attól függ. Ha nappal (illetve a tükröződésmentes réteggel bevont monitorra fátyolosan rászűrődő háttérfényben) használsz egy alkalmazást, kifejezetten hátrányos a sötétített idealizmus. Szintén hátrányos a sötétített idealizmus, ha az új, trendi monitorod dinamikus kontraszt idealizmussal rendelkezik és a képen lévő világos és sötét részek átlagolásával fogja kiszámolni, mennyi háttérvilágítás kell az egésznek. A sötét eszköztárak folyamatosan lejjebb fogják szabályoztatni a fényerőt a dinamikus kontraszt idealizmussal és emiatt a képet is szarabb kontrasztaránnyal fogod látni. A wireframe ikonok csak rátesznek egy lapáttal, mert általában azok már kezdetben alacsony kontrasztúak a sötét háttérhez képest (sötétszürkék). Az egymás mellé kerülő egyszínű vonalrajzos piktogrammok nehezen elkülöníthetőek első ránézésre, pláne ha annyi van belőlük, mint a GIMP eszköztárában és csomó egymáshoz hasonló. Ebben segítenek a színek és az árnyalatok és a valamilyen térhatás (bevel), ami a régi ikonoknál megvan.

A megoldás: a felhasználói szabadság biztosítása, annak lábbal tiprása helyett. Ha szeretem a szép színes, felismerhető ikonokat, akkor azokat szeretném látni. Ha nem szeretem őket, akkor jöhetnek a csiligány wireframe ikonok. Ha sötétben, félhomályban, este használom, akkor jöhet a sötét háttér. Ha nappal, akkor a világos. Jelenleg a GIMP még biztosítja ezt. Csak úgy általában véve tanulságos a történet, hogyan silányítják el, butítják le egyre jobban az alkalmazások kezelőfelületét bizonyos idealizmusok és a divat nevében. Emellett ijesztő, hogy a GIMP is a kommersz fotós alkalmazásokat majmolja és félő, hogy egyszer már nem lesz lehetőség a régi sémák használatára, mert nemérimeg™ karbantartani.