( zeller | 2019. 01. 27., v – 12:51 )

A Nagios azt mérte, hogy az adott infrastruktúra-elem az idő hány %-ában adja az elvárt választ a managment-hálózatból nézve. A "nincs adat" (mert nem működött a mérés) Nagios esetében is elkülöníthető a "nem működik a szolgáltatás" jellegű mért/monitorozott adattól. A "nincs adat" intervallum természetesen minden mért szolgáltatás SLA-jelentésében megjelölésre került, de a szolgáltatás _mért_ rendelkezésre állását nem befolyásolta, hiszen az a nettó (méréssel lefedett) időre vonatkoztatva került kiszámításra.

Jól kell definiálni mérést, mint tevékenységet, ide értve a kapott adatsorok kiértékelését/értelmezését is. Ha az lett volna a mérési feladat, hogy garantáltan 7x24-ről készüljön SLA-jelentés adott szolgáltatáshalmazról, akkor a "hogyan mérjük"-re nem egy darab Nagios lett volna a válasz.