( hajbazer | 2018. 12. 28., p – 10:29 )

De igen. Még onnantól is manipulálnak. Hasonlóképpen ahhoz, hogy ha tudod egy emberről, hogy hazudik, akkor igyekszel nem hinni neki, illetve nem bízni benne. Csakhogy, attól még, hogy nem hiszed el, amit mond, attól még hazudik és nem fog igazat mondani. Neked is hazudik, másoknak se mond igazat. Ugyanígy, a reklámok manipulatívak és mindenkit manipulálnak, aki nem tesz külön erőfeszítést azért, hogy ne így legyen. Az adblokkolás a hazug emberes hasonlatban annyi, hogy nem találkozol a hazug emberrel és ajtót se nyitsz neki. Viszont ettől még hazug marad és másoknak ugyanúgy hazudozik. És akkor nem beszéltünk még az indirekt manipulációról, amikor te kifejezetten azért veszel meg valamit, mert más is megvette. Akit adott esetben bemanipulált a reklám. Ettől függetlenül, a reklámblokkoló nekem is kiszűr mindent, de ettől még a reklámok manipulálnak. Max. nem engem. Kár szépíteni. Azt pedig találós kérdésnek idebiggyesztem a végére: Vajon mennyi erőforrást takarítanánk meg, ha egyáltalán nem lennének reklámok? Az interneten se.