Parkolás:
Jelenleg azt látom,hogy a fizetős parkolás sehol nem oldja meg a problémát alapvetően.
Csak sok emberrel kiszúr és ezért nem tud oda parkolni, tehát a kedves állampolgár örül, hogy a bejárati ajtó elé tud parkolni, miközben egész nap üres a parkoló,de estére mindenki hazaér,akkor ugyanúgy tele lesz. Én most a IX. kerületben lakok és itt is beindult a rinya malom, hogy legyen fizetős a lakótelep. Elmondom még egyszer, hogy mindenki levágja.Az emberek azért gyűjtenek aláírást és azért harcolnak, hogy fizessenek, ami eddig ingyen volt! Ugyanakkor a másik oldalról nem történik meg soha az,hogy oké, akkor keressünk jobb megoldást. Én az élni és élni hagyni híve vagyok. Tehát elfogadom, hogy van, aki kiköltözik és ingázni kényszerül a munkahelyére. A miért most nem fontos.
Mik az alapvető problémák?
Elég messziről indulnak a dolgok.
A legfontosabb,hogy a legtöbb cég a belváros közepén bérel irodát horror áron, mikor semmi olyan tevékenységet nem csinálnak,amit egy kevésbé frekventált területen is lehetne csinálni. A másik probléma, hogy a cégek építenek szép nagy székházakat,de a mélygarázs valahogy mindig jóval kisebb, mint ahány helyre igény lenne. Pedig lehet csak egy emelettel nagyobb mélygarázs kellett volna. Egy normális cég irodaházat nem adott helyzetre épít, hanem több évre előre kalkulálva (tudom a managerek megmondják,hogy költség csökkentés, na ők nem kapnának parkolóhelyet elsőnek aztán lássuk mire mennek utána).
A másik nagy probléma a tömegközlekedés általam vélt alkalmatlansága is. Az emberek inkább bemennek a belvárosba, mint átszállnának egy metróra. Mondjuk 3-s metrón olyan meleg van,hogy átizzadod az inged mire beérsz és utána egész nap abban kell lenned. De beszélhetnénk a buszokról, villamosokról is. A kapacitás is elérte a felső határát, mert bármelyik metrót nézed az csurig van csúcsidőben. Itt is mehetnénk tovább, de maradjunk a parkolás témakörnél.
Tegyük fel,hogy a tömegközlekedés optimális és lenne igény arra,hogy az ingázók tömegesen átszállnának a tömegközlekedésre. Itt a jön a sokak által felvetett P+R kérdése. Jogos a felvetés, hogy kellene sok több emeletes P+R parkolóház a probléma megoldására. Én még azt is támogatnám, hogy Lehetne P+R bérlet, amivel be lehetne állni a parkolóházba, majd felszállni a tömegközlekedésre ugyanazzal a kártyával (P+R bérlet?).
Jártam sok helyen külföldön és sehol nem láttam ilyen méretekben kiépített fizetős parkolást. A belváros, ahol tényleg nincs preferálva az autós forgalom ott fizetős és meglehetősen borsos az ára, hogy kétszer is gondold meg, hogy oda autóval akarsz-e menni. A tapasztalatom, hogy mi szeretünk mindennel szembe menni ,ami normális. Most hirtelen az a kép ugrott be mikor egy ember ül a lovon fordítva, majd mutogat maga elé és kiabálja, hogy előre előre! Valahogy így érzem én is ezt a parkolási helyzetet.
Jelenleg mivel a 3 lehetséges irányból egyik sem látszik erősödni, marad az a trend, hogy tartunk egy élhetetlen főváros felé...
Albérlet kérdés:
Az albérlet más országgal szemben itt is másképp működik alapjaiban.
Még külföldön alap, hogy az emberek többsége albérletben éli le az életét itt egy végtelen hajszolás van, hogy vegyél ingatlant. Ha ezt a sok új ingatlant,amit építenek eleve albérletnek építenék, akkor sokkal jobb lenne a helyzet és az emberek is könnyebben mozognának. Ez által csökkenne a városon belüli kereszt ingázás (pl. Észak Pesten lakik , dél Budán dolgozik vagy épp fordítva, mert ott vett lakást.)
Ami itt is segítene, hogy az albérlet rendszere átalakuljon és hivatalosan lehetne csak albérletet kiadni. Ez jobban védhetné mind aki kiadja, mind aki bérli az ingatlant. Még más országokban például bizonyítani kell, hogy van munkád és elegendő fizetésed, hogy tudd fizetni az albérletet, addig itthon ez egyáltalán nem gyakorlat. Pedig itthon is jobb lenne egy olyan gyakorlat kialakítása.
Ehhez kéne igazítani az állandó lakcím és a tartózkodási cím milyen esetben használható és legyen kötelező átjelenteni az állandó lakcímet ha valaki költözik (életvitelszerűen máshol él).
Ebből következne, hogy sokkal egyszerűbb szabályozással is lehetne a parkolást biztosítani a fizetős övezetekben.
Szóval mindenki tudja, hogy ez nem jól működik,de sajnos aki tudna változtatni az nem teszi meg a szükséges lépéseket. Több jó irány lehetne vagy ezeknek egyfajta kombinációja, ami megoldást jelenthetne. Remélem, aki még hisz a jelenlegi vezetésben egyszer felébred, hogy ezek az emberek nem szakemberek és nem alapvető érdekük az ország jobbá tétele sem.