( csearo | 2018. 10. 09., k – 10:40 )

Majd alkalom adtán olvass vissza, én nem írtam, hogy utálnám bármelyiket is. ;)
Sőt egyáltalán nem foglaltam állást ebben a kérdésben, hanem csak fölvillantottam pár egyéb szempontot.

Mint általában, bármelyik megoldással egy kompromisszum köttetik, még ha ezt nehezen is fogadja el az ember.

Egyébként nekem eddig agyváltó terén messze a legjobban az automata agyváltó jött be, ott pedig ez az egész váltókar téma ugyebár teljesen mellőzve van. (Igen, tudom, a Duomatic S2-vel sincs váltókar, az valóban kickshiftes, de annyira rossz a "sajtója", hogy én nem próbálkoztam be vele.) Van, aki szereti a minimalizmust a kerékpárépítésben, és tény, hogy egy ilyen szerkezettel kevesebb alkatrészből álló, kevesebb hibaforrást tartalmazó gépet lehet építeni. Ez már ízlés kérdése.
(Megjegyzem, az Automatix-szal kapcsolatban is téves dolgokat írtál, ezt fentebb helyesbítettem is. Mindenesetre, ha Szegeden jársz, a vendégem vagy egy körre egy Automatix + Gates CarbonDrive-szíjas bringán!)

:wq