( blr | 2018. 09. 23., v – 17:24 )

"A szolgáltató nyilvántarthatja a tartozást az idők végezetéig és erre alapozva megtagadhatja az új szerződés kötését."
Sokadszor: ha azt állítja a szolgáltató, hogy tartozol, de te tudod, hogy nem, viszont olyan régi esetet hoz fel, hogy nincsenek meg a befizetési bizonylataid, akkor mi van? Ezért „keverem szándékosan”, hogy nyilvántarthatja-e.

Hogyan tudod te érvényesíteni a jogaidat a szolgáltatóval szemben?

Nézzünk egy létező esetet: van egy 2003 végén felmondott szerződésem a T-vel. A szerződés felmondásának átvételéről, és a szolgáltató tulajdonát képező eszköz leadásáról van aláírt, pecsétes papírom. A pár héttel később megérkező utolsó számlát határidőre kifizettem. 2004 őszén a T felszólított, hogy fizessek valami 60e ft-ot, mert nem adtam le az eszközt. Elküldtem a pecsétes papír fénymásolatát. Jött egy válaszlevél, hogy a T Pont viszonteladó, nem ügyfélszolgálat, őket az a papír nem érdekli. Felhívtam az ügyintézőt, ha így gondolják, pereljenek be, a bíróság majd eldönti, hogy ami ügyfélszolgálatnak látszik, az mi, és hogy én tehetek-e róla, hogy ott azt mondták, nyugodtam adjam le ott az eszközt. Nem történt semmi.
2006-ban jött egy levél valami 15e körüli tartozásról 2002-ből egy olyan végpontra hivatkozással, ahonnan már elköltöztem, sőt a szerződést is megszüntettem később (előző eset). Nem foglalkoztam vele. Jött egy ügyvédi felszólítás egy évvel később sima levélként, kikukáztam.
Ha most bemegyek a T-be, és közlik, hogy egy 2002-es tartozás miatt nem köthetek szerződést, akkor mi van? Talán nekem kellene majd bemutatnom 2002-es számlák befizetési bizonylatait?