( saxus | 2018. 09. 18., k – 12:22 )

Szerintem is-is. Egyrészt nyilván az egyén hibája is, hogy nem erőlteti meg jobban az eszét, másrészt viszont az iskola hibájának felróható, hogy azoknak, akik egyébként képesek lennének észrevenni az összefüggéseket nem adja meg a kezdő löketet, hogy nézze már meg, hogy mi van, akkor, ha megpróbál összefüggéseket keresni. Matematika egyébként ebből a szempontból egy kiváló tárgy: azt látom, hogy sokan úgy tekintenek rá, mint egy elméleti valamire, ami sehova nem fog kelleni nekik. Pedig sokszor annyit kellene tenni, hogy lecserélni a az elméleti ("végy egy rombuszt, aminek a szögei ennyi meg az élei annyi, mekkora a területe, stb.") példákat valós életbeli példákra ("mennyi öntözővíz kell a következő telekre, ha tudjuk, hogy ennek ennyi víz kell").

Középiskolában egy nagyon jó irodalom-tanárunk volt. Eredetileg irodalom-töri szakos volt, nem ritkán csesztetett minket azzal, hogy helyezzük kontextusba a művet (szerző, történelmi kor, helyszín, stb.). Szóval szerintem nagyon sokat számít az ilyen.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™