( persicsb | 2018. 09. 01., szo – 22:44 )

A Google az eszközödet azonosítja, amin böngészel, különféle paraméterekkel (képernyőméret, IP cím alapján tartózkodási hely, böngésző nyelve stb. - csomó paraméter van, és nagyon könnyen egyedi tud lenni a browser). Azaz tisztán technikai paraméterek alapján, belépett Google account nélkül is egyedileg azonosítani tudja az eszközt, amiről böngészel, ha mondjuk engeded a Google Analytics vagy hasonló scripteket futni.

És amikor ezen az eszközön belépsz a Google accountoddal (és ugye a tipikus use case, hogy egy ember használja a böngészőt), máris hozzá tudta párosítani az előző pontban leírt móddal az azonosított eszközt egy emberhez.
Elég az, hogy rendszeresen belépjél ugyanazon az eszközön a GMail accountodba, egyre nagyobb valószínűséget tud adni ahhoz, hogy a beazonosított device az valóban hozzád tartozik, így a Google accountodat összeköti a device-oddal és kész is, tudja, hogy ki vagy, és milyen reklámokat láttál.
Ezen nem segít a cookie törlés sem, hiszen ezt az összerendelést nem a te browsered, hanem ő tárolja. És ez bizony böngészőfüggetlen (ezért is tök mindegy, hogy milyen mobiltelefonod van...).