( bucko | 2018. 07. 27., p – 22:05 )

Most akkor azt hiszed, hogy az ujjamból szoptam a dolgokat? Tévedsz.

Mindössze két éves SamKnows mérés, saját diagnosztika és legalább 10 hibabejelentés bizonyítja ezt a jelenséget. Nem a pinget hanyagolja, hanem a forgalmat. ;) Olyannál is előfordul, aki azt se tudja mi az a ping. Egyszerűen csak a ping segítségével lehet pontosabban mérni.
A választ a pingelésre általában nem a routing számoló program adja. De még limitálás esetén sem életszerű a >4000 ms válaszidő. Ha meg napokig, hetekig, hónapokig közel 1000 ms a válasz, akkor nyilvánvalóan más a hiba. De tegyünk fel egy ilyet, hogy van egy limit, ami hiba esetén beragad. Az miért érintené a forgalmat? Viszont a forgalom akadozása is egyértelműen mérhető. Szóval valami beragad, mégpedig a gateway. A modem újraindításával valami megváltozik, de nem mindig. A hiba fokozódik, valami "korhad", aztán egyszer csak újraindítják a központban és megjavul. Ez a hiba kb. 5 éve létezik. Gondolom, ha tudnák mi az oka, akkor kijavították volna. Vagy csak naív vagyok. ;)