Ezzel csak félig értek egyet. Egyrészt az adott helyzetben valóban jobban jár az ember ha bizalmatlan. Ellenben hosszútávon egy társadalom prosperitását alapvetően meghatározza az emberek közötti bizalmi szint. Pont azért, mert magasabb bizalmi szint mellett a járulékos költségek csökkennek. A bizalmi szintet meg persze az határozza meg, hogy az emberek mennyire hajlamosak átbaszni egymást...
Az emberek együttműködésének, bizonyos fokú altruizmusának, biológiai alapja is van. Mennél közelebb érezzük magunkat az üzletfelünkhöz, annál hajlamosabbak vagyunk korrekten viselkedni vele, ezt kutatások igazolják.
Ezért is tartom fontosnak, hogy ne ellenségként tekintsünk egymásra, illetve hogy gondoljunk bele a másik oldal helyzetébe is.
Ha valaki nyíltan elfogadhatatlan feltételeket szab, az nem átverés, hanem csak nem találkoztak össze az elképzelések. Ilyen van, és akkor nem lesz üzlet. Ezen lehet mérgelődni, de haragudni nem jogos. Ellenben, ha valaki a megbeszélteket nem tartja be, az már probléma. Én így látom.