"En ugy gondolom, ezt a megoldast a szolgaltatonak kell kitalalnia es leszallitania, nem az ugyfelnek. Az ugyfel a user story-t adja, ami jelen esetben egy problema."
Teljes mértékben egyetértek. Az ügfélnek nem a megoldást kell kitalálnia, hanem csak meg kell határoznia az elvárásait. A megoldásra a javaslatot a szolgáltatónak kell megadnia.
"Ezzel egyutt is itt van egy otlet."
De ez így működik jelenleg is. Odamész az egyik ISP-hez (nevezzük ISP1-nek), és elmondod, hogy te márpedig a teljes szolgáltatásra elvársz éves pl. 99,9%-ot, és 200 Mb/s sebesség kell neked, esetleges szakadáskor meg elég a 150 is. Ezeket te meg tudod határozni, mivel a te üzleted, üzletmeneted függvénye. Ez az igény specifikációja.
Ha ez megvan, akkor több eset lehetséges.
a) ISP1-nek oda 1 vagy 2 független iránya, vagy reális keretek között kiépíthető.
b) ISP1-nek csak 1 iránya van kiépítve, ekkor másik megkérdezi a többi társszolgáltatót, amelyeknek lehet hogy van ott meglévő vagy létesíthető infrastruktúrájuk, és nagykerben adnak ISP1 számára L2-t, amire az L3 szolgáltatást ISP1 adja.
c) ISP1-nek nincs sem saját infrastruktúrája, sem a kiépítés nem lehetséges (például önkormányzati rendelet tiltja, közben lévő ingatlanok tulajdonosai nem járulnak hozzá, hogy átmenjen rajtuk keresztül kábel, az építés nem kap NMHH enggedélyt, sok más oka lehet még), sem a nagyker partnerek nem tudnak oda elérést biztosítani.
Mindkét esetben az ISP1-gyel fogsz szerződésben állni, ISP1 vállalja a végpont elérhetőségére az SLA-t, a végpont hibaelhárítási idejét stb. Fontos, hogy nem az egyes vonalakra, hanem a két vagy több kapcsolat által biztosított nyomvonal- és eszközfüggetlen teljes megoldásra. A c) ugye értelemszerűen az az eset, amikor ISP1 nem fog tudni ajánlatot adni, ekkor nyugodtan megkeresheted ISP2-t, ISP3-at, ISP4-et, mert lehet, hogy nekik mások a nagykereskedelmi partnereik.
"Most az ugyfelnek kell osszevadasznia mind"
De nem! A szolgáltatód (ISP1) el fogja intézni. Csak mondd el neki, hogy mi az elvárásod.
"> minden előfizetőhöz
En a sajat problemammal foglalkozom, nem kivanom megoldani minden elofizeto egyetemes gondjat"
Akkor félreértettelek. Azt gondoltam, hogy azt akarod mondani, hogy külön kérés nélkül legyen redundáns infrastruktúra. Ebben az esetben ez a minden előfizetőt jelentené (és mindenkinek drágább lenne, akkor is, ha nem kell neki az emelt rendelkezésre állás). De az előzőek alapján már érteni vélem, hogy inkább az zavarna téged, ha neked kellene kigondolnod a megoldást, két szolgáltatóval szerződni, két ügyfélszolgáltattal bajlódni stb. De mint írtam, nem kell kettővel. Kérheted egy ISP-től, és nem kell hogy téged érdekeljen az, hogy ISP1 szolgáltatása más szolgáltató kábelén van megvalósítva. Te csak és kizárólag ISP1-gyel kell hogy szerződj, tárgyalj, ügyfélszolgálatozz.