( zz7 | 2018. 07. 08., v – 11:53 )

Példaként Presszer Gábornak készültek olyan felvételei aminek a fele itthon, a másik fele az USA-ban lett rögzítve. Annyira egységesen szólnak hogy ember meg nem mondja melyik track készült itt meg ott. Pedig még a hangmérnök is más volt. Na persze azokon a CD-ken is van vagy 15dB dinamika összesen zene közben.

Szerintem példa nem volt arra hogy egy zene fogyasztó arra kért volna egy hangmérnököt vagy zenészt, hogy a zenéket minél sűrűbb hangzásúra készítse és tegye tönkre a dinamikai és tranziens tulajdonságait. Én az egészért a médiát, a könnyűzenészeket, producereket okolom és egyáltalán nem csak hazai problémakör, nyugatabbra is bőven készülnek ízléstelenül túltolt hangfelvételek. Nem beszélve a remaster kiadványokról, amik mind nyugatabbra készülnek jellemzően és a nagy részük ugyanúgy pocsék módon túlkomprimált az eredeti régi anyagokhoz képest.
Amúgy van a túlkomprimált, túleffektezett, túlszínezett hangfelvételeknek még egy úgynevezett "kellemes" velejárója. Hatékonyan elfedi a részleteket, jó kis zenei masszát lehet készíteni velük. Így nem jön le a felvételekről hogy a zenészek, főképp az énekesek milyen szinten képesek zenélni valójában.