( zz7 | 2018. 07. 06., p – 06:45 )

Ha így vélekedsz a dolgokról akkor valószínű elég sok marketinget olvastál és viszonylag kevesebb a gyakorlati tapasztalatod ezen a területen.
Igaz, kettőnél több utas jó dobozt nehezebb készíteni. Vagyis inkább az van hogy a két utast nehezebb elrontani. De épp itt az egyik minőségi mércéje a történetnek, melyik tervező, gyártó képes kettőnél több utakból is jól működő rendszereket készíteni.
Ezen kívül nagy a különbség abban amikor valaki csak statikusan képes gondolkodni a mérhető frekvenciamenetek kategóriában és amikor dinamikusan is képes valaki értelmezni és tervezni arra hogyan is működik egy hangsugárzó rendszer. Egyébként persze ma is vannak igen jó 3-4 utas stúdió monitorok, ATC nagyobb darabjai, Genelec 1037, 1038, JBL LSR6332 stb. Csak hát a gyakorlat meg mégis inkább a kicsi két utasokról szól a stúdiókban. Azok meg dinamikailag vékony hangzások, nem jó őket hallgatni hangosabban is, leginkább csak halkan kevernek zenét rajtuk. Már eleve a csak kis hangerőkön zene csinálás magában hordozza az erősebb dinamika kompresszió, a hang sűrítés, vastagítás kívánalmait szubjektív hallgatva, mert kompenzálni kell.
Persze a kis két utas stúdió monitor olcsó. Na de ha ragaszkodunk az olcsósághoz ezen a területen akkor ne csodálkozzunk azon hogy a hangfelvételeink is olcsó hangúak lesznek.