"Kérlek, magyarázd meg, hogy hogyan fogja tudni másra hárítani azt, hogy áll a pénze"
Ezt sehogy, ezt én se tudom másra hárítani, hogy végfelhasználóként áll a pénzem egy hibás termékben, de nem is erről van vita.
"és az egész process végén potenciálisan visszakapja ugyanazt a rossz terméket"
Ekkor az ügyfél kapja vissza a rossz terméket, ha garanciálisan nem javítható (és általában nem a kereskedő kapja ilyenkor meg, hanem kevés kivételtől eltekintve egyenesen a szervizbe kell vinni vagy a szerviz jön házhoz).
Tisztázzuk már: arról beszélünk, hogy az ügyfél vett egy terméket a kiskereskedőnél, ami fél év múlva megdöglött, visszavitte (a csere-garanciális dolgokat leszámítva miért is a kiskereskedőhöz vinné bárki is ilyenkor?).
Most azon rugóztok, hogy ilyenkor a veszteség a kiskereskedés előtti nagykereskedőé, de közben ezerféle egyéb dolgot behoztok. Azt ne keverjük már ide, hogy a kiskereskedő saját költségére ad plusz szolgáltatásokat (csere-garancia vagy kiterjesztett garancia) vagy a webes vásárlás adta kötelezettsége, hogy visszavegyen egy terméket, ami nem kell az ügyfélnek x napon belül, ez nyilván a kereskedő kockázata, beletette a kiskereskedelmi árrésbe, de ezek egyike sem érinti a nagykereskedelmet.
"Az egészet szürkézést te keverted ide."
Igen, mert eléggé kiterjedt "üzletág" és eléggé befolyásolja a visszáru útvonalát azzal, hogy nincs ilyen útvonal.
"az egyszerűség kedvéért maradjunk már a piacon régóta jelenlévő nem az eltűnésről híres cégeknél"
És te naivan úgy gondolod, hogy nincs szürkézés, mert régóta jelen van az adott cég? El kell keserítselek, az ellátási láncban szürkéznek, nem a végén.