De, pont, hogy (jellemzően a nagy)kereskedő viseli a költségét. Pont azért, mert a kötelező jótállás kizárólag a végfelhasználók felé van, ha már cégként veszel valamit, már akkor is érhetnek meglepetések garanciális feltételeket illetően.
Nagyker oldalról pl. ez jellemzően úgy néz ki, hogy a kisker behozza a terméket, aztán vagy visszakapja, hogy nem hibás, vagy kap egy javítottat (ha van), vagy kap egy újat (ha van), vagy jóváírást és akkor levásárolja. Persze, hogy pontosan mikor mi hogy merre hány méter, azt általában egyedi szerződések szabályozzák. Viszont onnan kezdve, hogy átkerül az áru a nagykerhez, onnan kezdve a kereskedőn rohad, neki kell kezdenie vele valamit (vissza a gyártónak, saját beszállítójának, stb.) és az ő pénze ketyeg benne.
Viszont meglepne, ha 3mrd hufnyi RMA készlete lett volna a Raminak, az iszonyúan sok árú. (Egy közepes méretű nagykernél van százmilliós nagyságrendű árú, csak, hogy legyen mihez viszonyítani.)
Tudok olyanról is, hogy gyakorlatilag teljesen a nagyker felelőssége volt az áru, ha gariba hoztak valamit. Értsd: visszahoztak egyet, ha meg tudta javítani a szerződött partner, akkor csökkentett árral még el lehetett adni javítottként (persze a javítást is a nagyker fizette). Ha nem, és tényleg hibás, az gyakorlatilag a cég vesztesége volt. Persze, másik oldalról a gyártó is próbált olyan árrést adni, hogy ez beleférjen.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™