A kóder school azért nem oldja meg, mert komoly szükség van a mérnöki tudásra, csak nem úgy, ahogy azt az egyetemek gondolják.
Azt sem mondom, hogy az elméleti tudásra ne lenne szükség, viszont hogy abból mit kellene tanítani, az szerintem már inkább vita téma.
Nálunk pl. minden egyes kis hülye tételnek kellett tudni vizsgára a bizonyítását. Ez nagyon jó, de erre valójában semmi szükség nem volt
(főleg olyan tételre, aminek vagy 3 oldalas volt a bizonyítása, és aki kihúzta szóbelin, az mind mehetett is haza).
Ezek helyett sokkal inkább szükség lett volna gyakorlatiasabb képzésre, ahol lényegesen több valós, gyakorlati példával találkozunk, ahol
megértjük, hogy a sok absztrakt elméletnek hol van a helye. Most 37 éves fejjel jutottam el odáig, hogy ha MOST végezném újra azt, amit
18 évvel ezelőtt tettem, akkor esélyem lenne VALÓBAN érteni azt, amiről a tanárok beszéltek, anno egyszerűen azért, mert mostanra lett annyi
gyakorlati tapasztalatom, hogy a legtöbb dolgot tudnám mihez kapcsolni, és nem csak lebegne a levegőben.
Tehát ami szerintem az alapvető baj a mostani egyetemi képzéssel, hogy 18 éves gyerekektől olyan gyakorlati és elméleti tudást vár el, amivel
egyszerűen nem rendelkeznek, és nem is rendelkezhetnek. Mindent IS meg akarnak tanítani (valójában csak le akarják adni), ami annak az említett
20 embernek megy, aztán meg jön a csodálkozás, hogy "milyen hülyék ezek a diákok".