( cherockee | 2018. 06. 22., p – 15:10 )

A szálindítóban jobban kifejtettem a témát, ahogy írod is, nem csak a tárgy tartalmi elérhetősége a fontos, hanem a struktúra, hogy ne akkor kezdjen bele egy 2-3 hetes kutatásba, amikor belefut a kérdésbe. Megjegyzem így is biztos, hogy van amibe belefut egy végzett mérnök ÉS kutatni kezd, csak persze nem biztos, hogy erre van építve a cég körülötte, kiszervezik inkább a feladatot, vagy van a problémára egy piacon elérhető megoldás. De az se lehetetlen, hogy a hálózati problémába belefutva egy !junior / senior kijelöli a továbbiakban tanulandókat, megoldja ő a problémát.

"Ha az elméleti rész csak kicsit folyásolja be ( :) ) a világnézeted, akkor valamit rosszul csinálsz. :)"

Nem az volt a mondatom célja, hogy "minden amit tanulok kicsit befolyásol csak", hanem hogy van egy rakás dolog a tanított anyagban, ami esélyes, hogy nem mindenkinek kell, és igazából a logikámat sem fejleszti, az nem hatékony.

Nekem az alapvető kérdésem (még csak kialakult véleményem sincs, csak a kérdést vetettem fel) az volt, hogy van-e más terv, mint az egyetem. Lehet bővítenem kéne a kérdést állami egyetemre, vagy több éves inkább elméleti központú egyetemre, ..., a probléma amit próbáltam jelezni számomra az, hogy egy állami egyetem papírja nem biztos, hogy kéne annyit érjen, amennyit most ér, a tudásnak kéne, ami mögötte van, csak ezt ugye nem találta ki sok cég, hogy hogy kéne máshogy mérni, mint a diplomával. Láttam már programozói tesztet (nem konkrét nyelven, inkább algoritmus elméleti tudást mért), és utána személyes elbeszélgetést, ahol konkrét technológiákról kérdeztek nagyrészt (nagyon kevés elméleti tartalommal), látom a probléma nagyságát. Csak nem tudtam van-e alternatíva, és itt nem a "végigcsinálsz mindent"-re gondolok, hanem hogy ha bemegyek az egyetemi könyvkiadóhoz, akkor egyáltalán elérhető-e minden tananyag, vagy az elmélet egy része, a gyakorlatokon bemutatott példák már nem, hisz senkinek nem érte meg legyártani könyvben, úgyse keresik, ...