( zeller | 2018. 06. 15., p – 18:03 )

Én is lehúztam pár évet egy nagy kék kockát reklámozó cégnél :-) Jogilag az üf. ad ajánlatot, a biztosító termékkínálatában szereplő (ekkor a kiindulási alap a termékhez kapcsolódó kalkuláció lehet), vagy azon kívüli (pl. egy ilyen raktár+raktárkészlet 99%, hogy ebbe a körbe tartozik) egyedi biztosítás megkötésére. Ha valamit "összedobsz", és megfelel a biztosító által elvárt formai/tartalmi/kockázati feltételeknek, akkor el fogják fogadni. Egz papírfecni az elsőn elvérzik. Az, hogy egy termék mennyire rugalmas kockázatok körét, biztosítási összeget és egyéb paramétereket tekintve, az a termékfejlesztésen, illetve a biztosításmatekon múlik. Általában. Máskor meg azon, hogyz akarják-e az adott területet tovább vinni, vagy sem - lásd valamelyik évfordulón az egyik társaság irgalmatlan mértékben emelt a gfb-tarifáin, ezzel gyakorlatilag leépítve az adott területet anélkül, hogy a gfb jogosultságot vissza kellett volna adnia.
A létszám annyi, amennyi, jogi környezet miatt is tekergetni kell néha (pl. Call center bentről ki, majd kintről vissza...). Az igaz, hogy az online csatornákhoz jóval kisebb biztosításszakmai területen járatos létszámra van szükség - de ezt ellensúlyozza a fejlesztői/üzemeltetői terület, mert ugye a jogászok folyamatosan be vannak sózva, és kitalálnak újabb és újabb baromságokat, amit finoman csak "a jogszabályi környezet változása" néven szokás emlegetni, és amik fejlesztést/változtatást vonnak maguk után. És a termékfejlesztés felől érkező igények csak ezeket követik a sorban...