Szerintem messziről sem láttál aktuáriust (nekem legalább két volt iskolatársam ezzel foglalkozik/zott), meg biztosítót belülről... A nyolc oldalas nyomtatvány az a jogi terület szüleménye, kifejezetten a jogszabályi környezetnek megfelelés valamint a szabatos és pontos meghatározások miatt annyi, amennyi.
"kijön egy szám, amit megkérdezhettek volna az ügyféltől is" - képzeld, azt a számot, amit az ajánlat (amit az ügyfél ad a biztosítónak) tartalmaz, azt az ügyfél mondja meg, annak ellenére, hogy a biztosító adja a kalkulációt. Ha mondjuk kijön az adott helyen adott épületre és biztosítási eseményekre 23M Ft-os kalkulált összeg, az üf. tehet ajánlatot mondjuk 32M-ról is, amit a biztosító vagy elfogad (magasabb díj ellenében), vagy azt mondja, hogy szakértőt küld és az alapján dönt az ajánlat elfogadásáról (nyaralónál gyakorlatilag minden esetben küld valakit kötés előtt), vagy pedig élből elutasítja azt.
Életbiztosításnál is ez van - ott jobban látszik - köthetsz x Ft-os biztosítást mondjuk baleseti halál kockázatra - a biztosító meg megmondja, mennyiért vállalja azt, hogy az örököseidnek kifizet x Ft-ot, ha a fejedre esik egy villamos.
Létszám...: A biztosítótársaságok dolgozói létszáma nem olyan óriási, az üzletkötői és a kárszakértői kör döntően szerződéses partner, akik -megfelelő feltételek esetén- nem csak egy társaságnak a termékeit ajánlják, illetve nem csak egy társaságnak kárszakértenek.