( jevgenyij | 2018. 04. 08., v – 02:30 )

Kicsit hatásvadász videó és van pár pontatlanság is benne, de a jelenség valós. Magyarország már első helyen jelenik meg a Kína partner felsorolásban. :-) Egyes Selyemút útvonalak ugyanakkor tévesek. Kína is ameddig csak lehet a tengeri utat favorizálja. Európába csak egy szárazföldi vasútvonal vezet ami már működik és az Kína-Kazahsztán-Oroszország-Belorusszia-Lengyelország-Szlovákia-Magyarország északi útvonalon halad. Kína-Irán-Örményország?-Grúzia?-Bulgária-Szerbia útvonalról még nem olvastam. Értelmét sem látom annak, hogy miután ekkora szárazföldi utat tettek meg, Törökország megkerülése miatt Grúziában hajóra rakják az árut, hogy utána Bulgáriába újra szárazföldre rakodjanak?!

A Budapest-Belgrád vasútvonalhoz ugyan jól kapcsolódna, de eddig minden cikk és tanulmány szerint ez a vasútvonal a Thessaloniki már kínai tulajdonú kikötőből hozná az árut. Csak útközben ott van a kaotikus Koszovó, a hamarosan káoszba süllyedő Macedónia. Bulgária meg kerülő.
A kínaiaknak nagyon csavaros terveik lehetnek, vagy nagyon hosszútávra terveznek. Nekem európai fejjel egy Budapest-Zágráb-Rijeka vasútvonal sokkal racionálisabb. A szomszédos Szerbia ugyanis nem rendelkezik tengerparttal. Thessaloniki messze van. A szomszédos Horvátországnak hosszú tergerpartja van, és Rijeka vagy más kikötő amit megvehetnének a kínaiak ott is sokkal közelebb van.

A Selyemút név viszont nagyon találó. Újra olyan high-tech áru jön rajta Kínából egy irányban aminek az előállítására Európában már sajnos képtelenek az itt élők.

Normális HUP-ot használok!