:) saját megfogalmazás, bár tankönyvet nem írtam, tananyagot már sokat.
Ha mindegyik területen dolgoztál akkor pontosan tudod, hogy mindenhol van olyan feladat, részterület, ahol cél lehet a zero downtime. Persze a zero downtime-ot teljesen elérni lehetetlen, de megközelíthető, minimalizálni kell a kockázatokat és a maintenance ablakot. pl. egy banki kártya rendszer esetében, ahol persze nincs tragédia, ha leállsz egy fél órára, de már ügyfél panaszaid lesznek.
Vagy pl. meg kellett tervezni és implementálni azt a rendszert, ami összeköti a német Lufthansa repülési rendszerét a Virgin Ausztráliával. Konkrétan tök eltérő időzóna, nem tudsz üres ablakkal tervezni, tranzakció nem veszhet el, nem duplikálódhat (exactly once delivery megvan?).
Vagy nem kicsi szállítmányozó cég teljes operációt felügyelő rendszere, folyamatos üzem, 3 műszak, éjjel sem eshet ki, mert rögtön szabad szemmel látható pénzösszegű a büntetés. Még egyszer: logisztikai cégről beszélek, nem emberélet múlott rajta.
Vagy egy külföldi mobilszolgáltató egyik szolgáltatása, amelyik persze kieshet, de jellemzően éjjel/nappal üzemel és használják.
Vagy mondjuk az OEP központi vény ellenőrző rendszere, ahol éjjel is van nyitva ügyeletes patika pl. (Ákos... :) )
Még egyszer. A felsorolt területeken nem minden rendszer ilyen, de mindenhol tapasztaltam már olyan feladatot, ahol ez cél lehet. Halkan jegyzem meg: ha bármelyik vezető elkezdi komolyan venni... :)