( SzBlackY | 2018. 02. 21., sze – 09:26 )

Na ja, mert az angol nyelvterületek mindegyikén a magyar oktatási rendszerben poroszos módszerrel oktatott BBC english-t beszélik, tökétes angolsággal :) Van ilyen, de ahogy itthon is, ha betartanál _minden_ nyelvhelyességi szabályt, amit valaha valaki papírra vetett, hülyének néznének, mert az nem az élő nyelv... lásd pl. az ikes igék ragozását.

Off-topic: egyébként szvsz. tényleg kontraproduktív (<- Firefox ezt miért húzza alá és miért mondja kötőjelesnek?) a poroszos magolj-szótárt-és-szabályt nyelvoktatás [akár anya-, akár idegennyelv], ha a gyerek állandóan azon izgul, hogy a mondatainak elsőre tökéletesnek kell lennie, az szép lassan a kommunikációs készségének a kárára fog válni. Ráadásul ezt fiatalon [általános 1-2] kellene elkezdeni, a Chomsky-féle "language acquisition device" (az egy elméletben létező része, ami miatt fiatalkorban gyorsan fel tudsz venni nyelveket - a nyelvtanulós része viszont valós) akkor még aktív. Ugyanígy, ebben a korosztályban (általános 1-4, mondjuk) folyamatosan beszéltetni is kellene a gyerekeket (akár a felesleges lexikális tudás kárára, mert azt utána felsőbb tagozatban és gimnáziumban úgyis újra megtanultatják vele mélyebben), hogy a gyerekek lássanak mindenféle beszéd mintákat (hosszabb ideig tart, de kevésbé "paraszt" megoldás, ha jó mintát mutatva tanítasz valamit, mintha akárhányszor suksüköl egyet a gyerek leüvöltöd, hogy mekkora egy tahó...).

Off-topic 2: és én tanítanék nem-európai (lusta vagyok utánanézni a pontos megnevezésének) nyelveket is, mert így mindenki pontosan egy típusú nyelvet ismer meg, egy fajta gondolkodási móddal. Mindenre van Tom Scott videó rovat: https://www.youtube.com/watch?v=QYlVJlmjLEc (de hasonlóan a nyelvekből azért a kultúrára is lehet következtetni, más kultúrákat megismerni meg szintén nem hátrány)

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)