( Balzamon | 2018. 02. 12., h – 15:56 )

Az a gond, hogy elfelejted, hogy az excel egyik nagy erőssége, hogy kiegészíti a jól megírt programot.
Pl: van a jól megírt programban egy lekérdezés az értékesítésre termékenként. Esetleg régiónként. Esetleg üzletkötőnként.
De mondjuk szükség lenne az értékesítési adatokra az 50 feletti, házas, kétgyerekes üzletkötőkről csoportvezetők szerinti bontásban régiónként, úgy hogy a kisebb régiókat össze kell vonni, és a termékből kihagyni, amiről az ügyvezető külön nyilvántartást kért? Tételezzük fel, hogy ezt sikerül megcsinálnod. Sok szerencsét hozzá! Aztán mikor kész vagy, akkor kiderül, hogy az ügyvezető alá külön kértek is kellenek, de csak a 40 alatti nőtlen férfiakhoz tartozó termékekről kell a lista. Aztán amikor ezzel is kész vagy akkor kiderül, hogy a Dél-Alföldi régió nem kell kivéve Szeged. Aztán stb... Ja és persze, amíg ezt mind belegányolod az adatbázisba, párszor le kell állítani a szervert, aminek lesz következménye. Köztük olyan is, ami csak évek múlva derül ki. Ja és persze, a következő negyedévtől teljesen más struktúrában kérik majd az értékesítési listákat. Tehát mehet az egész a levesbe.

Mondd azt, hogy te ezt a jól megírt programban csinálnád meg és nem excelben?!