( XMI | 2018. 01. 16., k – 22:03 )

Hát nem tudom, szerintem sem kifejezetten előnyös ez a rendszer. Érthető, hogy értelmes célból indult, de nagyon túl lett tolva. Az nem érdekli őket, hogy mennyi megtakarított pénzed van, ha rendszeresen nem veszel fel hitelt, majd törleszted időben, akkor "kockázatos ügyfél" vagy. Kb egy mobil előfizetést sem vehetsz, lakást sem bérelhetsz, ha nincs megfelelő credit history-d. Vagy csak nagyon rossz környéken durva kaucióval.

A szolgáltatók gyakrolatilag két tier-re váltak szét: a "normál" kategória normál piaci feltételekkel dolgozik, de nem kellesz mint ügyfél, ha kicsit is kockázatosnak tűnsz. A másik "alsó" kategória pedig pont azokra specializálódik akik emiatt kiszorultak a normál szolgáltatóktól, cserébe rossz feltételekkel, nagy kaucióval, nagy árréssel dolgoznak.

Nyilván a dologban benne van az, hogy a finnyás szolgáltatóknál nem keletkezik nemfizető ügyfelek miatt veszteség, így nincs mit szétteríteni a rendesen fizető ügyfelek között. Emiatt kis árréssel dolgozhatnak, ami versenyelőny. Az alsó kategóriás szolgáltatók pedig vastagon túlbiztosíthatják magukat a potenciális nemfizetőkkel szemben, nem kell árban versenyezniük a normál szolgáltatókkal. Kb mindenki jól jár kivéve a szar credit history miatt gyakorlatilag permanensen "gettóba" zárt ügyfeleket, ami egyben a legrosszabb érdekérvényesítő képességű csoport is, ezért ez a rendszer fennmarad.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!