Én erről nagyon másképp gondolkodok. Pazarlásnak látom ami tőrténik, a kollégáim jórésze többdiplomás. A nagyrésze adatokat rendezget egy számítógép előtt napi nyolc órában. Nem tulzás ha azt mondom 8 általánossal meg lehet csinálni ugyanis volt eset, hogy egy figura hamis papírokkal helyezkedett el. Nem a tudása miatt bukott meg, évekig nyomta ugyanazt mint a többiek. 8 általánossal. Blama.. Kismillió ilyen eset van.
Akkor minek járatunk embereket felsőoktatásba? Ha utána egyszerű folyamatokat tartanak fent?
Rendszergazdák külömbek lennének? Áááá a város ahol élek messze legjobb szakija sosem látot egyetemet tudásban meg egy másik dimenzió. Vagy az a kis csávó aki 16 évesen játékprogramokat ír, úgy hogy a haverom szakdoga előtt hozzá ment korrepetára.
Valahogy a magyar oktatási rendszer kiöl valamit az emberből, ami megvan mindenkiben de mire elvégzi az iskolákat elveszti az ambiciói jórészét is.
A fentebb linkelt pacák is egyik kezével törli a táblát a másikkal meg ír. Közben hadar mint álatt. Jobb lenne ha felvenné videóra az egészet, akkor legalább tudod lassítani meg visszanézni stb.. Az ilyen jellegű óráknak nulla értelme van. A vége ugyanaz mintha nem lett volna előadás.
Rossz a szemlélet most előbb van az elmélet aztán a gyakorlat. Fordítva kéne csinálni, előbb a gyakorlat aztán majd jön az elmélet projekt alapokon. A vizsgák meg teljesen elhagyhatók vagy megtudod csinálni a végén a "fő" projektet vagy nem. Ha igen az az feltételezi, hogy tudod az anyagot vagy ha nem tudod akkor is feltudod használni a projektedhez. A végeredmény ugyanaz.
A gyakorlatban és az életben mindig elő kell vegyed a jegyzeteidet és a tanulmányaidat, nekem több ezer jegyzetem van. Képtelenség lenne fejben tartani nem is tudom. Ellenben digitálisan tárolom és pillanatok alatt megvan amit keresek.
A lényeg. Alaposan meg kellene reformálni.
--
honlapom hamarosan..