Ez kb. olyan hasonló régi hifis mellé ment dogma mint az hogy a DD lemezjátszó nem szólhat jól, meg hogy csak a csöves erősítőknek zenei a hangzása, meg hogy JBL dobozzal csak diszkózenét lehet.
A stúdióban sokszor még fontosabb a hallgathatóság mint otthon. Mivel hogy a stúdióban sokszor hosszabb időben dolgoznak a rendszeren mint sokan otthon zenét hallgatnak. Ha 10 perc alatt fárasztó lenne az nagyon nagy baj lenne, nem lehetne vele dolgozni.
A pontos, precíz hangkép pedig nem kell együtt járjon a fárasztó hangképpel, csak akkor ha a rendszerben máshol torzítás van amit a későbbi pontos hangsugárzó jól meg is mutat.
A kiemelésektől meg éppen a stúdió dobozok a mentesek és inkább jellemző a hifikre, főleg a high-end audio rendszerekre. A stúdió monitor egyik lényege hogy egyenletes legyen, ne legyenek benne kiemelések. Ennek köszönhető nagy részben hogy a hifi rajzolhat nagyobbnak tűnő tereket, hozhat fel alulról többnek tűnő részletet, de a többségük ezzel együtt borítja azokat a zenei, hangzási arányokat amiket a hangfelvételen a stúdióban beállítottak.
Persze általánosítani se szabad teljesen. Hifi cucc is bőven van ami fárasztó, plusz még nem is pontos mellette. És stúdió cucc is van ami nagyon is hallgatható. És van fordítva is. Hifi is van ami pontos, stúdió cucc is van ami pontatlanabb.