( uzsolt | 2017. 12. 19., k – 17:58 )

Sajnos sok szavam nincs (maximum csak lokálisan, a saját sulimban), de köszi a bizalmat :)

Egyébként úgy látom, hogy vannak jó megmozdulások, de sajnos nagyon sok olyan is, ami nemigen.
Ami igazán hiányzik (első körben legalábbis), hogy a tanmenetek kicsit nagyobb összhangban legyenek. Azaz pl. fizikából mechanika kilencedik osztályban van, ahova jó lenne a másodfokú egyenlet megoldóképlete, ami matekból csak tizedik osztály. Kémiából a pH-hoz kellene logaritmus, ami matekból csak 11. osztály (kémia csak 9-10. osztályban van).
Második körben kellene a természettudományok (és informatika) "megbecsültségének" visszaállítása, lehetne az óraszámok visszanövelésével kezdeni. Amennyire tudom, Angliában (gondolom ott vag, de ha mégsem, bocs) néhány éve a természettudományos tanároknak a bérét jelentősen megemelték a többiekéhez képest, ezáltal is vonzóbbá téve. Hasonlóval próbálkoznak itt is, de már az egyetemen kapnak plusz állami ösztöndíjat.
És akár nulladik körben: a pedagóguspálya becsülete - az életpályával már van egy remény a jó irányra, de 2 év után sikerült a reményt eléggé letörni.

Szóval ötleteim lennének, de nem vagyok döntési helyzetben - várhatólag nem is leszek, mert tanítani jobban szeretek, mint íróasztal mögül okoskodni.