:D Egy banknál nem a legjobb árral lehet nyerni. Minél kisebb a deal, annál inkább igaz ez. Sőt, hatványozottan így volt ez 5-10-15 éve (mostanra azért a bankok is elkezdtek garasoskodni), akkor az első számú szempont a szállító megbízhatósága volt. Amit egy főnök - főnök viszonylatú régi barátság nagyon meg tud alapozni...
Aztán ha már gurul a szekér (és nem csinálják rosszul), akkor jelentős belsős információ tud felgyűlni egy ilyen cégnél, ami versenyelőnyt jelent. Az egyre szélesebb körű informális kapcsolatokról nem is beszélve...
A multi sw világban az a standard, hogy akkora a listaár, hogy abból mindenki kedvezményt kap (kb "mennyit engedsz a feléből" jeligére). A mutyi gyanújának első számú elkerülési módja, hogy nem árulunk listaár felett, mert már a listaár is irreálisan sok. A második, hogy a vendor számára transzparens a partner működése, aminek az egyik kulcseleme, hogy a partner a standard discountjához képest kedvezményt kér - és ezen a ponton a vendor tudni szeretné, hogy pontosan mennyi lesz az ügyfélár - tehát tudni fogja azt is, hogy mennyi a partner jussa. Ha ez túl soknak tűnik, akkor a vendor oldaláról indokolatlan a nagy kedvezmény, hiszen a partnernél is van még mozgástér, engedjen a saját részéből (vagy legalábbis ha a vendor ad kedvezményt, akkor a partner is vigye lejjebb a margóját). Erre általában a multiknál vannak belső policyk.