A telesitmennyel/sebesseggel nem volt baj. Villanyautoval leptek at eloszor a 100km/h hatart.
Amivel gond volt, az az akkukapacitas, es emiatt a hatotav. Ebben az attorest a mobiltelefonok es laptopok hoztak, ezek miatt lettek eleg jol hasznalhatoak a litium akkuk (volt kereslet, sokat gyartottak, es megerte fejleszteni). Mobilok viszont nem voltak 100 eve.
Igazabol ez sem idealis, konnyu, jo az energiasurusege, es eleg jo hatasfokkal megy a toltes/kisutes, de veszelyes, kenyes a homersekletre, es nagyon hamar elhasznalodik. Autokhoz majd az evente bejelentett csodaakkuk egyike fog kelleni (amirol valahogy mindig kiderul, hogy nem eleg jo). Az a NiFe cella, amit meg Edison megalkotott 1901-ben, allitolag meg mindig mukodokepes. Viszont rossz a hatasfoka, nehez, es sokkal rosszabb az energiasurusege. A tobbi akkumulator fajta sem igazan jo erre. Majd ha elokerul egy, a gyakorlatban alkalmasabb, el fognak terjedni az elektromos autok. Ha akarjak az olajcegek, ha nem.
Amint alkotnak egy, a NiFe-hez hasonloan hosszu eletu, de a Li-ionhoz hasonlo kedvezo tulajdonsagu akkut annak hatranyos tulajdonsagai nelkul, onnantol egy elektromos autoban alig lesz kopo/cserelendo alkatresz, es meg akar magasabb bekerulesi koltseg mellett is kiszorithatja a belsoegesut.
(szoval reszben +1)
--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov