> nem akarom ajnározni magam, de pár év alatt kb. lefeleztem a szolgáltatásaim összköltségét
Felesleges is lenne, simán beleillesz te is az ügyfél-archetípusok közé. :) Én is ezt a csapatot gyarapítom, aki addig "vitatkozik" a szolgáltatóval, amíg nem kap "kedvezményt", majd tudat alatt büszke az így elért "megtakarításra".
Mindeközben a szolgáltatónak még így is profitábilis az előfizetéséd. Amúgy is árverseny van, a többi ügyfél is többé-kevésbé ennyit "spórol" meg havonta.
> Szerinted ez működik így Big Data-val?
A big data alapja a statisztika, mindkét végletnél vannak kilógó elemek, nem ezekre érdemes építeni. Ha az ügyfelek maradék 99%-át ismered, az már good enough. Ettől még nem lesz bullshit, ha akarsz, lehetsz nyugodtan a kivétel. (Pro tipp: nem vagy, de ezt ne leminősítésként értsd.)