Nos, véleményem szerint a reklámok mind többletfogyasztásra ösztönöznek, tehát ha nem nézik meg őket, abból bevételkiesés keletkezik, nem anyagi kár. Általában ez úgy néz ki, hogy egy sikeres termék esetén az eladó az extraprofitjától esik el, egy sikertelen termék esetén pedig ígyis-úgyis csődbe megy, és nem azért, mert kimentem a konyhába a reklámblokk alatt.
Az Artisjusnál tudtommal adathordozók után van átalánydíj, illetve minden általuk védett tartalmat szolgáltató (rádiók, legális online zenés oldalak stb.) fizet nekik valamekkora összeget.
Nem tudok arról, hogy félrevezető reklám miatt nagyobb kártérítést ítéltek volna oda azoknak, akik látták a reklámot. A reklámok azonban minden esetben félrevezetőek, mert csak egy manipulált, ideális valóságot mutatnak be, amit könnyen összekapcsol az ember a reklámozott termékkel.
Nagyon remélem, hogy a DVD és a Blu-ray végleg kiveszik és helyette már nem lesz semmi környezetszennyező, pazarló marhaság.