( _Franko_ | 2017. 04. 05., sze – 09:40 )

A Facebook egy eszköz, amit lehet jól és rosszul használni. Ha az ismerőseid többsége tahó és hülye, arról alapvetően nem a Facebook tehet, meg lehet válogatni az ismerősöket, illetve könnyedén ki lehet kapcsolni a követést, ezzel nagyon szépen letisztul az a hírfolyam, ami eljut hozzád és az marad, amit látni szeretnél.

Ha olyanokkal akarsz kapcsolatot tartani, akik messzebb vannak az informatikától, akkor az email és a fórum nem működik, gyakorlatilag a Facebook marad, mint felület. Ennek vannak előnyei és hátrányai, de ez a helyzet.

Lassan 20 éve van egy levelezőlistám barkácsolás és építész témakörben, de a fénykora 10 éve volt nagyjából 500 taggal, azóta nincs új tag, a meglévők kopnak el, most már csak 70 tag van, havonta van egy-egy thread. Tavaly szeptemberben létrehoztam egy Facebook csoportot hasonló témakörben (https://www.facebook.com/groups/barkacsklub/), reklám nélkül felfutott annyira, hogy 15 ezer tagnál több van és napi szinten annyi thread, hogy már rég nem követem, amit megjelölnek a tagok vagy szólnak, hogy törölni kellene, azt esetleg törlöm. Esélytelen lenne egy ilyen csoportot ennyi idő alatt nulla forinttal létrehozni és üzemeltetni bármilyen más felületen. Ennek ugye az az ára, hogy a tartalom és a hirdetési felület a Facebook "tulajdonában" van.