( SzBlackY | 2017. 03. 19., v – 20:50 )

Azzal nem, hogy ez csak adott korosztályok életét változtatná meg.

Erre vonatkozott a "másrészt túl merev határok" rész.

És persze, az idősebb generációk is használják mondjuk a FB-t. A generációs különbség akár köztem és mondjuk 10 évvel felettem, hogy nálam belefér az, hogy (példa!) nem gyásztáviratot küldök, hanem dobok egy üzit/mailt. 10 évvel alattam szerintem a többség nem tudná megmondani, mi az a gyásztávirat. Ugyanígy, ha végre egyszer valaki koordináltan egyszerre felgyújtja az összes FB adatközpontot, az 50-60 évesek nem fognak pánikolni, fallbackelnek az SMS-re. A mai fiatalság viszont igen, mert "nem megy az FB, el vagyok zárva a világtól". A mai 20-as/30-as generációnál nem lenne nagy meglepetés, ha a kezedbe nyomnának egy névjegykártyát, amin csak egy QR kód van, ami mondjuk a Linkedin profilodra mutat. Az 50-60-as nagy része nézne, hogy ez mi a franc és miért adsz nekik ábrával teli papírfecnit...

És valójában a google a mi életünket, a mi gondolkodásmódunkat is megváltoztatta

Persze, hogy meg (mondjuk nem tudom, te melyik betűbe tartozol). Emlékszel a régi szép modemes időkre, amikor kerestél valami pontosat és csak a címét nem tudtad? Lefogadom, hogy beírtad a keresőbe a kifejezést, aztán legörgettél akár a lap aljáig is, ha nem láttad meg azonnal. Ma ha valami nincs a találati oldalon a viewportban azonnal, ugyanebben a helyzetben simán hozzácsapsz még egy keresőkifejezést, hogy ne kelljen görgetned és információt értelmezned. Apró kis marhaság persze, de ha megnézed az egy-két generációval feletted levőket, ők nagyrészt a mai napig görgettek - mert mindenkinél lesz egy pont, amikor már nem változtat a szokásain az újítások miatt.

A kétirányú információáramlás pedig, hát izé, látszólagos. Összevissza filterezett képet tesz fel és mások ilyen képeit lájkolja, a nagyja ilyen szemét. Na nem mintha az "X generáció" sokkal jobb lenne...

Nézz meg egy-két Jason Scott videót abból a korszakából, amikor az Archive Team-et promózta nagyon. Neked szemét, másoknak kincs. (visszatérő példája, hogy az N+1 fényképmegosztó marketingesei kitalálták, hogy a fiatal anyukákat fogják megcélozni, akik több éven keresztül hozzájuk töltötték fel a gyerekeikről készült képeiket - aztán 30 napos határidővel bezárták az oldalt. A néhány ismerősön/családtagon kívűl senkit nem érdekeltek azok a képek, de annak a néhány embernek marha fontosak voltak)

BlackY
ui.: a nevezéktan... hát, informatikusként szerintem nekünk is van miért szégyenkeznünk az ehhez hasonló bullshitelt elnevezésekért :)
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)