Szerintem ez az egész x/y/z generációzás egy óriási baromság.
Egyfelől egyetértek (túlságosan általánosít, egyfelől semmitmondó, másrészt túl merev határok stb. stb.), de azért vannak generációs gapek...
Gondolj bele:
* a most MSc-n végző egyetemisták mindegyike mp3 utániak. Nem volt az életükben olyan időszak, hogy ne létezett volna az mp3.
* a most érettségizők (!) Google utániak, nem volt az életükben olyan időszak, hogy ne létezett volna a Google.
* akik most végeznek általános iskolában, már abból a korból valók, amikor az egy emberre eső mobiltelefonok száma > 1. Oh, és a legtöbbnek a születése pillanatában lehetett Facebook accountja.
* akik most kerülnek általános iskolában a felső tagozatba, azok smartphone utániak. Nem tudják, milyen az, hogy feature phone.
És még lehetne sorolni, a kisebb-nagyobb technológiai változásokat, amik kisebb (mp3) vagy nagyobb (Google, Facebook) módosítHATják a viselkedésüket.
Lentebb írtál egy csomó más vívmányt (nyomtatott sajtó, rádió, TV, telefon ...). Csak az információátvitelre használhatóakat nézve, amiket felsoroltál, mind egyirányúak (sajtó, rádió, TV) vagy kevés befogadó félhez jut el (telefon). A net viszont ezekhez képest egy brutális fejlődés, mivel kétirányú, nagyon sok résztvevős csatorna, gyakorlatilag az emberi ismeretanyag teljes egészével.
Vegyük pl. az akadémiát: a 80-as években ott voltak a folyóiratok, esélyed sem volt akár tartalomjegyzék szinten tudni, hogy melyikben épp mikor mi jelent meg - és mondjuk az intézményed (mondok egy random számot) 10 folyóiratra elő volt fizetve, azokat ismerted. A 2000-es évek óta fenn vannak a neten is (vagy csak ott), és a megjelenés napján át tudod böngészni nem csak azt a 10-et, hanem azt az ezres nagyságrendűt. A kódexmásolgatás és a könyvnyomtatás közt valóban volt egy nagyságrendi ugrás, de az internet csinált hármat - és megnyitotta a világot.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)