( kisg | 2017. 02. 15., sze – 15:00 )

Szerintem is nagyon jó, hogy tanítanak közismereti tárgyakat a BME-n. Prónay Gábor Projektmenedzsment tárgyát (olyan garázsprojekteket csinált, mint a Giro rendszer bevezetése Magyarországon) nagyon javaslom. Egyik meghatározó egyetemi élményem volt az "Adatvédelem és Információszabadság" tárgy, amit az első Adatvédelmi Biztos korábbi közeli munkatársa dr. Székely Iván tart. Mindenkinek ajánlom.

A közgáz oktatása már nem volt (akkor) ilyen jó. Deriválgattunk jobbra-balra, de hiányoztak (nekem) a ténylegesen gyakorlatban alkalmazható példák.

Az elmélet vs gyakorlat vitának a megoldása szerintem minden esetben elmélet + gyakorlat. De gyakorlat alatt én nem azt értem, hogy még számolunk egy csomó mintapéldát, hanem nézzük meg, hogy amit megtanultunk, azt mire tudjuk a ténylegesen is használni.

Algoritmuselméletnél: nézzük meg, hogy az O(logn) tényleg gyorsabb az O(n^2)-nél. Vegyük észre, hogy ez sem igaz minden esetben, ha az elemszám kicsi. Pl. volt időszak, hogy a Linux kernel processzütemezője O(1)-es volt. A mostani algoritmus O(logn) mégis jobb teljesítményt nyújt.

Vagy mateknál vegyünk elő egy matlabot, és tanuljuk meg használni. Ettől kevésbé lenne száraz az anyag, jobban meg is ragadna, mert nem valamilyen absztrakt biflázandó dolog, hanem gyakorlatban használható tudás.

A Szoftvertechnológia (korábban PT) mindig is mostohagyerek volt sajnos. Karlsruhe-ban az ennek leginkább megfelelő tárgy 4 féléves...1 félév alatt nem lehet csodát tenni - és nem is sikerül, marad itt is a célzottan vizsgára tanulás a legtöbb embernél. Ezt is tipikusan tömbösítve lenne érdemes oktatni: lemegy 1 hét alatt az elmélet eleje, utána élesben csinálni + hozzávenni a maradék elméletet.