( Salcay | 2017. 02. 06., h – 18:48 )

Ugródeszkának ugródeszka, mert kapcsolatokat lehet építeni, szakmailag lehet tanulni (bizonyos keretek között), tapasztalatot lehet szerezni, de ott inkább szélesíteni lehet a tudásodat, nem mélyíteni. Lesz aki majd ezen is felszisszen, de bátran merem állítani, hogy ha elém raknák az átlagos bármilyen admint (tehát nem a húzó embert, és nem a legzöldebbet, hanem az átlagosat), akkor problémát jelentene elmondani, hogy hogyan épül fel egy TCP kapcsolat, vagy hogy a 'kill -9' milyen process-t nem tud kinyírni és miért, de high level dolgokkal valószínűleg tisztában lenne, és értene egy kicsit ehhez, ahhoz, meg amahhoz is.

A processek túlzott elburjánzása hátráltatja a technikai előrehaladást. (Ez mondjuk sok multinál így van, de van másik üzemeltetési modell is, ami megoldja ezt, cserébe van más baja.)
Minél többrétűbb egy feladat, annál több csoportot kell bevonni, egyeztetni. Exponenciálisan nő a jóváhagyók száma, és annak az esélye is, hogy az egyik szabadságon lesz. Így pl egy gép nulláról felhúzása és egy apache-mysql beállítása kb 4-5 csoport bevonásával oldható meg minimum, és eltart legalább 3 napig akkor is, ha minden simán megy, és mindenkit csak 1x kell megkeresni. Ha az adminnak szabad keze van, ez pár perc.
(10 perces LAMP challange, valaki?)
A sokcsoportos felállás magával hozza azt is, hogy elvész a felelősség bizonyos határtémák felett, és olyankor vagy valaki bevállalja, vagy seggvédés keretében senki nem csinál semmit, és egymásra mutogatás megy; avagy a másik szitu: egymásnak keresztbe dolgoznak.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_