Teljesen ingyenes az alapverzió. Ez annak lehet jó, aki 1 gépen használja és elég neki az ingyenes funkciók. Ha már több funkció kell, akkor ezért is fizetsz.
Nekem az a gondom ezzel, hogy a fizetős modulok is egyszeri díjasok. Szerintem hosszú távon ez annyira nem fenntartható modell, mert gondolj bele, a magyar piac véges, és ahogy egyre több ügyfél van, az ügyfélszolgálat leterheltsége is nő, továbbá a számlázóprogram egy olyan műfaj, amit minden hónapban fejleszteni kell folyamatosan örökké.
Én nagyon szkeptikus vagyok az egyszeri díjas szoftverekkel kapcsolatban, főleg amiket tényleg muszáj havonta vagy legalább félévente folyamatosan frissíteni örökké. Mert ez azt jelenti, hogy kiadási oldalon van egy folyamatos költség, a bevételi oldal viszont egyszeri tételekből áll. Elhiszem hogy adott program már sok éve üzemel, de hosszú távon én nem tartom ezt fenntarthatónak. Ha megáll az új ügyfelek bővülése akkor elapadnak a bevételek, viszont a kiadás továbbra is ugyanannyi. Nem véletlenül tér át a legtöbb szoftver az előfizetéses modellre.
Az előfizetéses modell garantálja azt, hogy mindig frissülő magas minőségű programot kapj, nekem ez a véleményem.
Illetve ahogy olvasom, e-számlát nem tud.
Persze ha te 1 gépen használod és jó neked amit tud ingyen, akkor használd, de szerintem több felhasználónál főleg több gépen már sokkal egyszerűbb az online számlázó, meg ahogy írtam én jobban bízom az előfizetéses modellben. DE tényleg akinek jó az ingyenes verzió egy gépre, az használja.
Úgy látom e-számlára azt írja, hogy teljesen hülyeség az időbélyeg és digitális aláírás, merthogy ez nem kötelező 2013 óta, erről fentebb kifejtettem a véleményem, hogy szerintem ez nem így van. A linkelt NAV PDF-ből idéz egy bekezdést, de az kiragadott. Ha elolvasod a teljes PDF-et akkor pont azt írja, hogy kell a digitális aláírás, időbélyeg, mert csak így biztosítható a hitelesség. Véleményem szerint ha távoli vevőknek számlázol, akkor az e-számla a legjobb mert az teljesen jogszabálykövető és nincs postaköltség. De mondom, nem a programot szidom, csak nem ilyen egyszerű, hogy ez ingyenes, tehát jobb mint a többi.
Itt van: http://www.clearadmin.hu/szamlazo_program_webaruhaz.php
"2013. január 1. óta már nem kötelező digitálisan aláírni és időbélyeggel ellátni az elektronikus számlákat. Akár PDF fájlban is elküldhetjük őket.
Ezzel kapcsolatban az adóhivatal egy állásfoglalást is kiadott "Tájékoztató a 2013-tól alkalmazandó új számlázási szabályokról" címmel. Ebből az ide vonatkozó szakasz:
"Az Áfa tv. 259. § 5. pontjának elektronikus számla fogalma alapján az Áfa tv. alkalmazásában az e-mailben elküldött és befogadott pdf állomány is elektronikus számlának minősül."
De utána idézni kéne a közvetlenül utána következő mondatot is:
"Figyelemmel arra, hogy az elektronikus számlák közül ezeknél biztosított a legkevésbé az
adatbiztonság, az ilyen elektronikus számlák tekintetében az eredet hitelességét és az
adattartalom sértetlenségét alátámasztó üzleti ellenőrzési eljárásnak fokozott jelentősége van,
azok tekintetében szigorú üzleti ellenőrzési eljárást kell végezni."
Itt van a kutya elásva, hogy az emailben küldött sima PDF számláidat majd a NAV szigorú üzleti ellenőrzési eljárás alá vonja, és majd neked kell bizonyítani, hogy nem sérült a számla sértetlensége és hitelessége, amit csak a digitális aláírás, időbélyeg tud garantálni. Tehát igen, valóban nem kötelező a digitális aláírás, időbélyeg, viszont továbbra is kötelező a sértetlenség, hitelesség garantálása. Amit hogyan lehet jelenleg megtenni, amit a NAV is 100%-ban elfogad? Hát csak a digitális aláírással, időbélyegzővel. Akkor tehát mégiscsak továbbra is kötelező e-számlához digitális aláírás, időbélyeg, valójában nem változott semmi 2013 óta.
Egyébként megjegyezném hogy online számlázókból is vannak jó ingyenes verziók, amik ugyanígy papír alapú számlát tudnak kiállítani korlátlanul ingyenes alapfunkciókkal, pl. Billingo, Billzone, Számlázz.hu.