( Charybdis | 2017. 01. 18., sze – 20:59 )

Az infocentrumos oldal képernyőképén az látszik, hogy nincs SSL-el védve a számlaletöltő oldal... Akkor szerinted ez mennyire hiteles?
De tegyük fel SSL-el védve van.

Ha emailben megy ki a számlaletöltő link, akkor hogyan bizonyítod, hogy a kiküldött emailben nem lett útközben megváltoztatva a link, ami a számlára mutat? Az email az esetek 99,99%-ában titkosítatlan csatorna.

Ha viszont a link ki lett cserélve az emailben, akkor teljesen rossz számlát fogsz letölteni.

Hogy bizonyítod hogy az emailt ki küldte el?

De tegyük fel, jó a link, nem lett kicserélve. Letöltöd a számlát egyszer SSL-en, kinyomtatod egy példányban, miden szuper.

Igen ám, de akkor én meg tudom csinálni, hogy kiállítok a nevedben egy számlát, és valaki meg kinyomtatja távnyomtatással, és azt hiszi, érvényes számlát fogadott be, közben nem.

Tehát nem tudod ellenőrizni, hogy ténylegesen ki állította ki a számlát. Mert nincs rajta digitális aláírás.

Mondhatnád, hogy papír számlánál is ez van, csakhogy papír számlát érvényesnek fogadnak el az adótörvények, ott nem kell ilyeneket vizsgálni, ez van.

Amúgy meg miért akarnál te bármit is bizonygatni a NAV-nak egy ingoványos kérdésben? Vitatkozzon és bizonygasson NAV-nak az, akinek két anyja van. MIért bonyolítanád az életedet magyarázkodással, amikor az e-számla esetében nem kell semmit magyarázkodni? Nem értem, miért szívatnád magad.

Tehát továbbra sem tudtál meggyőzni, hogy az emailben kiküldött linken elérhető számla tényleg nem lett időközben megváltoztatva, tényleg az a számla, amit a cég tényleg kiállított és tényleg az a cég állította ki, aki a számlán szerepel.

Ez esetben nem gyakorolhatod a számla alapján az adólevonási jogot, tehát jogosulatlanul igényeltél vissza áfát. Mert csak hiteles és sértetlen számla alapján gyakorolható az adólevonási jog.