Mert ha elektronikusan fogadsz be egy PDF számlát, amin nincs digitális aláírás és időbélyeg, akkor
1) nem tudod bizonyítani, hogy az adatátvitel során nem cserélték-e ki a számlát, vagy nem sérült-e az adattartalma,
2) nem tudod bizonyítani, hogy tényleg az a cég állította ki a számlát, aki rajta van mint számlakiállító, mert akár én is kiállíthatok a te cégnevedben egy számlát.
De ha rendes e-számlát küldesz, akkor a digitális aláírásból látszik, hogy ténylegesen ki állította ki, valamint a PDF sértetlensége garantált, az időbélyeg meg a kiállítás dátumát is hitelesíti.
Azért lehet csak e-számlát elektronikusan továbbítani, mert csak az e-számla biztosítja a számla hitelességét és sértetlenségét.
De szerinted nem. Ok. akkor mondj az e-számlán kívül egy másik módszert, amikor elektronikusan küldöd át a számlát a vevőnek, és a számla sértetlensége és hitelessége biztosított?
Amúgy meg pontosan mi ez a távszámla? Tudtommal ilyen nincs a hatályos adótörvényekben. Ok, csak egyzer engedi kinyomtatni. És mi van, ha virtuális nyomtatóval PDF-be nyomtatom ki egyszer, utána kinyomtatom az így keletkezett PDF-et 1000 példányban?
A számla megjelenési formája a NAV XML-ben a " Nem kötelező elemek csoportban" van benne, tehát nem kell szerepeltetni az XML-ben.
A te logikád alapján csak azért mondják az e-számlázók ezt, hogy megvedd a szolgáltatásukat. De akkor ugyanezen logika mentén csak azért nyomatja a másik cég a távszámlát (távnyomtatott számlát), hogy ne állj át a konkurens e-számlázóra és az ő szoftverét vedd meg.