( Charybdis | 2017. 01. 18., sze – 00:53 )

De nézd már meg, hogy azon a PDF-en nincs véletlenül hitelesítés, digitális aláírás? Kell, hogy legyen.

Ha postán elküldesz egy számlát, akkor valóban a postán közben kicserélheti valaki egy másik számlára, azonban a NAV ezt elfogadja hitelesnek, és ez a lényeg.

"A NAV szerint is okés a PDF elküldése emailbe"

Igen, ha e-számláról van szó, amin van digitális aláírás és időbélyeg.
Röviden: ez így nem igaz, rosszul tudod. Én még nem láttam olyan komoly számlázóprogramot, ami arra biztat, hogy sima PDF számlát emailben küldj ki.
Távnyomtatás: ilyet tudtommal nem említ semmilyen törvény, ezt egyszer valaki kitalálta, jött rá NAV állásfogalás, csakhogy az állásfoglalás nem írja felül a törvényt, tehát távnyomtatásnál megint neked kell bizonyítanod a számla sértetlenségét, hitelességét.

Még a Számlázz.hu is azt mondja, hogy sima PDF ami nem e-számla, nem lehet emailben küldeni: http://blog.szamlazz.hu/2013/03/papir-szamla-ki-nyomtathat.html

E-számla kinyomtatva nem hiteles, csak digitális formában. Papír alapú számla elektronikusan nem hiteles, csak papír formában kinyomtatva. Tehát e-számla nem küldhető postán papíron és nem adható papíron a vevő kezébe, és papír alapú számla nem küldhető emailben elektronikusan. E-számla csak elektronikusan küldhető el a vevőnek, papír alapú számla meg csak papíron.

Ezt rosszul tudod sajnos. Nézz utána, mit jelent az e-számla a magyar adótörvényekben.