Nem közöltem semmit ez alapján, pont azt írtam, hogy a számlatovábbításhoz nincsen köze a számlázóprogramnak, hiszen a számlázóprogram csak kiállítja a számlát, továbbítani már a számlakiállítónak kell.
Ha kiállítasz számlázóprogrammal egy papír alapú számlát, amit emailben küldesz el a vevőnek, aki kinyomtatja, akkor a vevőre hárítod a felelősséget abban a tekintetben, hogy a vevőnek kell bizonyítania a számla sértetlenségét.
Ugyanis emailben küldött PDF nem alkalmas arra, hogy a vonatkozó törvényekben részletezett módon minden kétséget kizáróan bizonyítsa a számla sértetlenségét és a kiállító személyét. Erre csak az e-számla képes, ami digitálisan alá van írva és időbélyeggel látják el. Így az e-számláról meg lehet állapítani, hogy sértetlen és tényleg az állította ki, aki rajta van a számlán, mint számlakiállító.
Emailben küldött PDF erre nem alkalmas, mert a küldés során változhatott a PDF tartalma. Ha utána olvasok a titkosításnak, hitelesítésnek, akkor rájössz hogy miért.
Távnyomtatásnál ugyanúgy a PDF átküldése történik hálózaton keresztül, de közben megváltozhat a PDF tartalma bármi miatt.
Így már remélem érthető, miért nem szabad azt mondani egy ellenőrzés során, hogy adott számlát emailben kaptál, majd kinyomtattad, és amúgy nem e-számla volt ez, hanem papír alapú számla. Mert akkor fordul a kocka és neked kell tudni bizonyítani a NAV felé, hogy nem sérült a PDF fájl a küldés során és tényleg az állította ki, aki a számlán rajta van mint kiállító. És ilyenkor nem tudod bizonyítani, hiszen hiányzik a PDF-ről a digitális aláírás és időbélyeg.
Papír alapú számlánál amit megkapsz kézhez, ott más a helyzet. Az olyan mint mondjuk egy papír alapú szerződés. Ha azt mondod ellenőrzéskor, hogy adott számlát papír alapon kaptál meg a számlakiállítótól, akkor békén hagynak.
Nem szabad azt mondani, hogy PDF számlát, ami nem e-számla, emailből nyomtattál ki!
Jobban ezt nem tudom elmagyarázni, nézz utána a digitális aláírás, időbélyeg fogalmának, valamint a vonatkozó törvényekben, rendeletekben az e-számlára vonatkozó szabályoknak.
További információk:
https://www.billzone.eu/blog/2013/03/26/elektronikus-szamla-befogadasa/
https://elektronikusszamla.hu/hir/202/szamlakuldes-e-mailben-nav-allasf…
Egyébként ha megnézed a bankod bankszámlakivonatát, ott ugyanez a helyzet. Ha elektronikus bankszámlakivonatot kérsz, akkor az digitális aláírással, időbélyeggel ellátott PDF lesz, amit letölthetsz a netbankból. Ha nem kérsz elektronikus számlakivonatot, akkor postán fogják küldeni és a postán küldött papír kivonat lesz egyedül a hiteles. Ha netbankból is le tudod tötlteni, akkor rajta lesz jól láthatóan, hogy MÁSOLAT. Tehát nem lesz így hiteles a netbankból letöltött példány. Ha elveszted a papír alapút, akkor a banktól kell egy újat kérni, amit kinyomtatnak és aláírnak, hogy hiteles.
Na ugyanez van a számláknál is.
Ha a bankod sima PDF-et adna csak minden nélkül a netbankból, papír kivonat nélkül, akkor az ugyanúgy hiteltelen, mint az emailben küldött sima PDF számla.