( comet | 2006. 05. 16., k – 15:22 )

"Erdekes modon a gyogyszeriparban a marketing koltsegei eltorpulnek az innovacio koltsegeihez kepest."

Ezt mire alapozod? Én több cikket olvastam arról, ahogy ez működik. Ha az utóbbi 15 évben a fejlesztések kis hányadát teszik ki a marketing büdzsének akkor hogyan törpülnek el, kifejtenéd?
"Innováció" ne röhögtess. Valószínűleg az egyetlen oka amiért nincs AIDS gyógyszere a világnak mert jobban megéri a tüneti, hosszan tartó kezelés a cégeknek. Az AIDS gyógyszer témáról is hónapokat lehetne beszélni egyébként.

Az "amíg egy molekulából..." dumával meg megtévesztően érvelsz, az olyan mintha azt mondanád, hogy amíg az 1970-es évek tranzisztorából P4 nem lesz. Megtévesztő. Nem egy gyógyszert fejlesztenek egyszerre, illetve nem egyet tesztelnek egyszerre. Egyre inkább gyártósor-szerű a folyamat sajnos, ami meglátszik azon, hogy az USA-ban az FDA-n minél kevesebb tesztelés és próba után próbálják átnyomni az adott gyógyszereket.

Szegények, épp lejár a szabadalom. Még 20 év kellene nekik?
Ugyanis eddig 17 év + hosszabbítás volt, most 20 évre változott egységesen az elfogadás idejétől. Nem kellene államilag támogatni a monopóliumukat. A szabadalmak nélkül is mocskos nagy profitot könyvelnének el, de a végfelhasználó számára sokkal jobb lenne.