( bolond | 2016. 08. 16., k – 17:28 )

Persze, hogy első helyen szerepel, mivel mindenre rá lehet húzni. Ha két jármű összeér, az azért van, mert legalább az egyik mozog. Ha lassabb a mozgás, valószínűleg nem érnek össze, mert a közlekedés célja általában nem az, hogy a járművek összeérjenek...

Én járművet írtam... Egyre többen használnak kerékpárt, így a kerékpárosok által okozott balesetek száma nem is tudott csökkenni. A teherautók által okozottak száma is stagnál. Érdekes mód az autók és motorkerékpárok által okozott balesetek csökkenő tendenciát mutatnak. Csökkent a járművezetők hibájából bekövetkezett balesetek száma is. Az is érdekes, hogy a lakott területen belüli főútvonalakon erőteljesen nőtt a balesetek száma (1273-ról 4211-re), míg minden más úton stagnált vagy csökkent. Ebből arra következtetek, hogy valóban egyre kevesebb a hely a lassan de biztosan növekedő járműpark számára, hiszen pont azokon az utakon van több baleset, ahová a "vízgyűjtő területekről összefolynak" a járművek. 2009 és 2014 közötti különbséget tekintve. Ugyanebben az öt évben a járműállomány mérete és életkora nőtt, a személyi sérüléses közúti balesetek száma pedig csökkent.

:)