( wpeople | 2016. 07. 28., cs – 10:45 )

Ha már így felélesztettétek a régi thread-et, konkrétan a fenti commenthez én azt is hozzátenném a kedves suszter úrnak, hogy
hasonlítson össze egy céges 20-50-100 mellékes "brand" telefonközpontot, mondjuk egy mai Avaya, Alcatel, Pana, stb rendszert, egy Asterisk megoldással.

Az egyik, hogy valamilyen formában a PC és/vagy Linux előkerül. Már ~15 éve az Avaya IP office mellé is kellett egy (win) PC, hogy az IVR ill. hangposta dolgokat intézze. Újabban (tudtommal) méginkább integrálva vannak egymáshoz.

Innentől már csak az a kérdés, hogy melyikben bízol meg jobban? Egy darab 1 tápos telefonközpont dobozban, vagy mondjuk
egy hotswap alkatrészekkel bíró (server) PC-ben?

Pláne, hogy IP alapon sokkal könnyebben és olcsóbban meg tudod oldani a redundanciát, mint egy tradicionális digitális rendszernél...